mapa serwisu
zaloguj się - załóż konto
 Jesteś w >> Instytut > Pracownicy > Moroń > Komunikacja interpersonalna 

  Kontakt i dojazd Władze i struktura Pracownicy Dla Pracowników Fotoreportaże Spacer po Wydziale Tła do prezentacji Logotypy Historia Instytutu Zakład Psychologii Rozwoju Człowieka i Badań nad Rodziną  

mgr Marcin Moroń

Zakład Psychologii Społecznej i Środowiskowej

asystent


E-mail: --
Pokój: 240
Terminy dyżurów:
wtorki, 10.00 - 13.00
środy, 10.00 - 12.00.

Po uprzednim kontakcie mailowym możliwe jest uzgodnienie innego terminu spotkań/konsultacji. W razie trudności związanych z funkcjonowaniem poczty uniwersyteckiej (us.edu.pl), proszę o korzystanie z adresu: moron.marcin@gmail.com.
Moroń_2105-003.jpg



Inne materialy


Stosowana psychologia społeczna Komunikacja interpersonalna Atrakcyjność interpersonalna Psychologia społeczna Laboratorium Umiejętności Społecznych Trening interpersonalny (Doradztwo filozoficzne i coaching) Analiza transakcyjna (Doradztwo filozoficzne i coaching) Psychologia społeczna (Komunikacja perswazyjna i kryzysowa) Psychologia pozytywna

Komunikacja interpersonalna

Szanowni Państwo,

Poniżej odnajdziecie Państwo syllabus przedmiotu Komunikacja interpersonalna. Zamieszczam również ramowy arkusz oceny sytuacji komunikacyjnej, do twórczego wykorzystania przy zadaniu z zakresu analizy komunikacji (zasady komunikacji, wykorzystane w drugim dziale analizy to tzw. zasady Grice'a - poniżej krótka definicja).

(1) Zasada kooperacji (zobowiązuje rozmówców do realizacji swych wkładów w tworzenie wymiany w odpowiednim momencie, przy akceptacji celu i kierunku konwersacji);
(2) Zasada jakości (wypowiedzi zgodne z prawdą; opuszczanie tego, co jest fałszywe lub niewystarczająco uzasadnione);
(3) Zasada ilości (Nie bądź bardziej szczegółowy niż to jest wymagane ze względu na cel i charakter konwersacji);
(4) Zasada odpowiedniości (mów rzeczy związane z aktualnym biegiem rozmowy);
(5) Zasada sposobu (troska o bycie zrozumiałym i taktownym wobec partnera: unikanie wypowiedzi raniących rozmówcę, unikanie wypowiedzi wieloznacznych, nieinterpretowalnych, mówienie rzeczowe, konkretne, krótkie, bez przeciągania tematów, mówienie systematyczne i uporządkowane)

Pozdrawiam!
Marcin Moroń

04.10.2016

Arkusz oceny sytuacji komunikacyjnej.pdf

Komunikacja interpersonalna_syllabus_studia stacjonarne_2017_2018.pdf



Instytut Psychologii UŚ ul. M. Grażyńskiego 53 40-126 Katowice tel. (32) 3599 739 e-mail ips@us.edu.pl

Administracja serwisem: mgr Michał Brol, mgr Olga Tadla


Instytut Psychologii