mapa serwisu
zaloguj się - załóż konto
 Jesteś w >> Instytut > Zakład Psychologii Rozwoju Człowieka i Badań nad Rodziną > Dydaktyka - Nowy Program > PSYCHOLOGIA ROZWOJU CZŁOWIEKA I RODZINY W CYKLU ŻYCIA 

  Kontakt i dojazd Władze i struktura Pracownicy Dla Pracowników Fotoreportaże Spacer po Wydziale Tła do prezentacji Logotypy Historia Instytutu Zakład Psychologii Rozwoju Człowieka i Badań nad Rodziną Dydaktyka - Nowy Program Dydaktyka - Stary Program Dyżury pracowników Konferencje naukowe Publikacje naukowe  

Dydaktyka - Nowy Program

PSYCHOLOGIA ROZWOJU CZŁOWIEKA I RODZINY W CYKLU ŻYCIA III rok, 6 semestr Psychologia rozwoju społecznego dzieci i młodzieży III rok, 6 semestr: Psychologia zdrowia i zaburzeń rozwoju dzieci i młodzieży III rok, 6 semestr: Podstawy diagnostyki rozwojowej i klinicznej III rok, 6 semestr: Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży IV rok, 7 semestr: Psychologia wieku dorosłego i podeszłego IV rok, 8 semestr: Psychologia małżeństwa i rodziny IV rok, 8 semestr: Psychologia rozwoju bliskich więzi - diagnostyka i interwencja V rok, 9 semestr: Profilaktyka i psychokorekcja zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży V rok, 9 semestr: Poradnictwo i pomoc psychologiczna dziecku i rodzinie

PSYCHOLOGIA ROZWOJU CZŁOWIEKA I RODZINY W CYKLU ŻYCIA

10 WAŻNYCH POWODÓW, DLA KTÓRYCH WARTO STUDIOWAĆ PSYCHOLOGIĘ ROZWOJU CZŁOWIEKA I RODZINY W CYKLU ŻYCIA:

1. Poznając rozwój człowieka w cyklu życia jednostki w kontekście życia rodzinnego, lepiej zaczynasz rozumieć siebie i swoich bliskich.

2. Dowiadujesz się więcej na temat dzieci – lepiej je rozumiesz; masz także szansę lepiej w przyszłości rozumieć własne dzieci.

3. Umiesz skuteczniej wchodzić w interakcję z dziećmi i młodzieżą – skuteczniej komunikować się i rozwiązywać problemy.

4. Wiedza ta pomoże Ci lepiej rozumieć zadania rozwojowe na każdym z etapów życia – wiedzieć co jest normalne, rozwojowe, a co nie.

5. Potrafisz tę wiedzę zastosować w pracy z dziećmi, młodzieżą, człowiekiem dorosłym na każdym etapie jego życia (poczynając od wczesnej dorosłości poprzez wiek dojrzały, na starości kończąc) – znasz czynniki ryzyka zaburzające rozwój jednostki oraz źródła zasobów pomocnych przy pokonywaniu trudności.

6. Wiesz co wzmacnia, a co osłabia więzi małżeńskie i rodzinne – znasz powody i konsekwencje; umiesz zidentyfikować zasoby rodziny pomocne do pokonywania kryzysów; znasz poglądy na temat normalności, zdrowia i dysfunkcji rodzin; masz wiedzę na temat deficytów i siły funkcjonowania systemu rodzinnego w obliczu zmian, wyzwań i zagrożeń.

7. Znasz metody diagnozy pozwalające Ci na szybką orientację w problemach rozwojowych i zaburzeniach.

8. Masz podstawy do prowadzenia poradnictwa psychologicznego oraz psychoedukacji dzieci, młodzieży i rodzin.

9. Umiesz zaplanować interwencje pomocne w pracy z dziećmi i młodzieżą (działania profilaktyczne, psychokorekcyjne, terapeutyczne).

10. Znasz podstawy interwencji w rodzinie – ich rodzaje i zasady stosowania.

22.05.2014




Instytut Psychologii UŚ ul. M. Grażyńskiego 53 40-126 Katowice tel. (32) 3599 739 e-mail ips@us.edu.pl

Administracja serwisem: mgr Michał Brol, mgr Olga Tadla


Instytut Psychologii